пʼятниця, 26 травня 2017 р.

Як про мене, то дуже важлива інформація: як правильно оцінювати якість знань учня. Від тематичної до річної.
Юридична консультація:

1. При поточних оцінках з геометрії 10;12;5;11;8 було виставлено семестрову 8 балів. 10+12+5+11+8/5=9,2. На запитання чого 8 балів а не 9 балів, було сказано, що 5 балів за контрольну і ці бали вирішальні, і взагалі 8 балів - це твоя рейтингова оцінка.
Питання: чи правомірне таке оцінювання моїх результатів? Береться середній бал поточних оцінок для виставлення семестрового балу, чи може якісь нові правила. Що за рейтингова оцінка і яким боком вона стосується лише геометрії?

2. В результаті за перший семестр з геометрії в табелі стоїть 9 балів, за другий семестр 8 балів, за рік 8 балів. Хіба бал виставляється не по середньому з закругленням, та не на користь учня? Хотілося б отримати відповідь з посиланням на закони, які регламентують таке оцінювання. Дякую. 


Шановний клієнте! Ви звернулись до нас з проханням уточнити правомірність результатів семестрового оцінювання з геометрії за наявності таких балів:
Поточні - 10;12;11;8 балів
Контрольна робота - 5 балів.

1. Згідно положень Наказу Міністерства освіти і науки України "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти" № 371 від 05.05.2008, видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та державна підсумкова атестація.

Поточне оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня (учениці) в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм.

Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (практичних, лабораторних, самостійних, творчих, контрольних робіт) та навчальної активності школярів. Тобто, Ви отримує певну кількість поточних оцінок + оцінку за контрольну роботу, на підставі чого виводиться оцінка за тему (тематична оцінка), при чому оцінка за контрольну є домінуючою оцінкою. Також у Положенні про порядок оцінювання учнів зазначається, що на основі поточних оцінок може бути вистановлено не більше однієї тематичної оцінки за семестр (згідно п.3.6)

Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, тобто виводиться середнє арифметичне з тематичних оцінок (Загальні положення Наказу Міністерства освіти і науки України "Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти" № 371 від 05.05.2008)

Положенні про порядок оцінювання учнів зазначає, що семестрова оцінка виставляється на основі тематичних оцінок (п. 3.31). Крім цього, відповідно до 3.33. результати перевірки робочих зошитів враховуються при виставленні семестрової оцінки з математики. Тим не менш, семестрова оцінка має бути необмежена до середнього арифметичного від суми тематичних оцінок. При цьому враховується динаміка особистих навчальних досягнень учня з предмета; важливість теми (тривалість вивчення теми, складність її змісту, ступінь узагальнення матеріалу) відповідно до п. 3.35 цього Положення. 

З вище всього наведеного слід остаточно з'ясувати оцінка "5 балів", що була Вашим результатом за контрольну, який характер вона носила? Це була оцінка за контрольну роботу у ході тематичного оцінювання чи це семестрова контрольна робота, оскільки пункт 3.26. зазначає, що оцінка, яку учень одержує за контрольну семестрову чи річну роботу, рахується як семестрова. Тобто результат семестрової контрольної роботи просто дублюється вчителем і виставляється як оцінка за семестр.

У випадку, коли оцінка 5 балів була виставлена за семестрову контрольну роботу, дії вчителя правомірні та обґрунтовані, якщо ж це був результат тематичного оцінювання, то Вам слід йти іншим шляхом, а саме дізнатися інші свої результати тематичного оцінювання в цьому ж семестрі, додати їх і поділити на кількість оцінок, таким чином Ви отримаєте результат за семестр. 

Щодо рейтингової оцінки, то вона є способом стимулювання навчального процесу серед учнів. По закінченню кожного навчального року визначаються рейтингові досягнення кращих учнів у вивченні окремих предметів та громадській культурі (пункт 5.1. Положенні про порядок оцінювання учнів). Загальний рейтинг досягнень формується в кожному класі за підсумками першого семестру та навчального року. За результатами рейтингів двічі на рік після першого семестру та після закінчення навчального року визначаються кращі учні гімназії для нагородження іменними стипендіями. Таким чином, рейтингова оцінка не впливає на семестрову, вона складається на підставі семестрової оцінки або оцінок за рік. 

2. Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів №496 від 03.06.2008 та до наказу Міністерства освіти і науки України Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти №371 від 05.05.2008 річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скорегованих семестрових оцінок. Скорегованою оцінкою, відповідно до цих документів, є оцінка, яка була підвищена, у випадку надходження відповідної заяви керівнику навчального закладу та складанням перед комісією письмової роботи із конкретного предмету, оцінку за який учень бажає підвищити. Річна оцінка корегуванню не підлягає. 

Загалом нормативно-правового акту, який би визначав формулу за якою виставляється річна оцінка не існує. Вказано, що при виставленні річної оцінки вчитель повинен враховувати семестрові оцінки. Посилаючись вже вкотре на зазначені вище НПА: "семестрова оцінка виставляється в класний журнал на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватись динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо". 

Отже, виставлення річної оцінки не врегульоване на рівні математичних формул і залишає вчителю на власний розсуд визначити оцінку. 

Відповідь підготували консультанти юридичної клініки "Pro bono" при Національному університеті "Острозька академія" (НаУОА) - Калинчук Анна та Оніщук Дмитро, Лавренюк Богдан та Клічук Мирослава.

htmlhttp://www.osvita.org.ua/articles/1716.html

Немає коментарів:

Дописати коментар