четвер, 25 серпня 2016 р.

Останній тиждень серпня для вчителя це підготовка до нового навчально року. Очікування нових зустрічей з дітьми, складання календарних планів, методичні об'єднання, конференції, на яких міністерство оголошує про новинки в методиках, програмах, вимогах. Цього року особливо наголошується на компетентністний підхід до навчання. 
   Що ж означає цей термін? Заглянемо у словник: "Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід.
Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці."
Тобто мова йде про те, що дитина не повинна механічно запам'ятовувати величезні обсяги матеріалу, а при потребі  вміти знайти самостійно інформацію і використати її для рішення практичної задачі. 
Що ж ми маємо знову? Термін "компетентність" обрізаній вкрай, від якого залишилася лише предметна складова. І перед дитиною знов постане питання "А для чого мені вчити синуси, похідну, органічну хімію?" Так, в програму ввели наукові проекти.  Але, як на мою думку, при тій кількості годин, що виділяється на вивчення теми, при завантаженості домашніми завданнями (я б навіть сказала при перезавантаженості) наукові проекти -  лише додаткова домашня робота для дитини. Слухаючи сьогодні наших експертів я думала, а чи пам'ятають наші головні методисти, що в добі лише 24 години, з яких дитина повинна спати не менше 8? Мабуть таки забули (((
Але незважаючи на сумні думки, Свято Першого Дзвоника наближається. Наближається зустріч з дітьми, які будуватимуть Майбутнє нашої  України. Тому ми маємо зробити все від нас - і вчителів, і батьків - залежне, щоб наші діти не просто одержували в школі інформацію, а набували життєво важливий досвід! З прийдешнім святом!

Немає коментарів:

Дописати коментар