Орієнтовне календарно – тематичне планування з
фізики для 7 класу
7 клас
(70 годин, 2 години на тиждень, 4 години —
резервних)
Номер уроку
|
Тема уроку
|
Кількість годин
|
Дата
календарна
|
Дата проведення
|
І семестр
|
30
|
|||
1
|
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет
та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. Проведення
вступного інструктажу.
|
1
|
||
Розділ
1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.
|
7
|
|||
2
|
Фізика як
фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних
дослідженнях. Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених
у розвиток і становлення фізики. Зв’язок фізики з іншими науками.
|
1
|
||
3
|
Фізичні тіла й фізичні
явища. Властивості тіл.
Речовина і поле.
Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули.
Атоми. Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони.
|
1
|
||
4
|
Фізичні величини.
Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система
одиниць фізичних величин.
|
1
|
||
5
|
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами.
Визначення ціни поділки шкали приладу.
|
1
|
||
6
|
Лабораторна робота №
2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.
|
1
|
||
7
|
Лабораторна робота №3:
Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.
|
1
|
||
8
|
Захист
наукових проектів. (Орієнтовні теми навчальних проектів: Видатні вчені-фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві. Спостереження
фізичних явищ довкілля.
Дифузія в побуті.)
|
1
|
||
Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ
РУХ
|
17
|
|||
9
|
Механічний
рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка.
Траєкторія. Шлях. Переміщення.
|
1
|
||
10
|
Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість
руху.
|
1
|
||
11
|
Графіки
руху.
|
1
|
||
12
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
13
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
14
|
Прямолінійний
нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.
|
1
|
||
15
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
16
|
Рівномірний
рух матеріальної точки по колу. Період обертання.
|
1
|
||
17
|
Лабораторна
робота № 4. Визначення періоду обертання тіла.
|
1
|
||
18
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
19
|
Коливальний
рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники.
|
1
|
||
20
|
Лабораторна
робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника.
|
1
|
||
21
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
22
|
Узагальнення знань по
темі механічний рух. Захист наукових проектів. (Орієнтовні теми навчальних проектів: Визначення
середньої швидкості нерівномірного руху. Порівняння швидкостей рухів тварин,
техніки тощо.
Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
Коливальні процеси в техніці та живій природі.)
|
1
|
||
23
|
Розв'язування задач. Захист наукових
проектів.
|
1
|
||
24
|
Розв'язування задач. Підготовка до
контрольної роботи.
|
1
|
||
25
|
Контрольна робота №1
|
1
|
||
Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА
|
29
|
|||
26
|
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла
як міра інертності.
|
1
|
||
27
|
Лабораторна робота №6:
Вимірювання маси тіл
методом зважування.
|
1
|
||
28
|
Густина
речовини.
|
1
|
||
29
|
Лабораторна робота №7: Визначення густини речовини
(твердих тіл і рідин).
|
1
|
||
30
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
31
|
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил.
Рівнодійна. Графічне зображення сил.
|
1
|
||
32
|
Деформація.
Сила пружності. Закон Гука. Динамометр.
|
1
|
||
33
|
Лабораторна робота №8: Дослідження пружних властивостей
тіл.
|
1
|
||
34
|
Сила
тяжіння. Вага тіла. Невагомість.
|
1
|
||
35
|
Розв’язування задач.
|
1
|
||
36
|
Тертя.
Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці.
|
1
|
||
37
|
Лабораторна робота №9: Визначення коефіцієнта тертя ковзання.
|
1
|
||
38
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
39
|
Розв’язування задач. Підготовка до
контрольної роботи.
|
1
|
||
40
|
Контрольна робота №2
|
1
|
||
41
|
Тиск твердих тіл на
поверхню. Сила тиску.
|
1
|
||
42
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля
|
1
|
||
43
|
Гідростатичний тиск.
|
1
|
||
44
|
Атмосферний тиск.
Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. Насоси.
|
1
|
||
45
|
Сполучені посудини. Манометри. Гідравлічний
прес.
|
1
|
||
46
|
Виштовхувальна сила в
рідинах і газах. Закон Архімеда.
|
1
|
||
47
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
48
|
Умови плавання тіл.
|
1
|
||
49
|
Лабораторна робота №10: З`ясування умов
плавання тіла.
|
1
|
||
50
|
Судноплавство та повітроплавання.
|
1
|
||
51
|
Розв’язування задач.
|
1
|
||
52
|
Захист наукових
проектів ( Орієнтовні теми навчальних
проектів: Розвиток судно-
та повітроплавання
Дослід Торрічеллі. Спостереження за зміною
атмосферного тиску. Насоси.)
|
1
|
||
53
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної
роботи.
|
1
|
||
54
|
Контрольна робота №3.
|
1
|
||
Розділ 4. МЕХАНІЧНА
РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ.
|
12
|
|||
55
|
Механічна робота. Одиниці роботи.
|
1
|
||
56
|
Потужність.
|
1
|
||
57
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
58
|
Механічна енергія та
її види. Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та
його практичне застосування.
|
1
|
||
59
|
Прості механізми.
Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля.
|
1
|
||
60
|
Лабораторна робота № 11: Вивчення умови рівноваги важеля.
|
1
|
||
61
|
Розв'язування задач.
|
1
|
||
62
|
Рухомий і нерухомий блоки.
|
1
|
||
63
|
«Золоте правило» механіки. Коефіцієнт
корисної дії механізмів.
|
1
|
||
64
|
Лабораторна робота № 12
«Визначення ККД простого механізму.»
|
1
|
||
65
|
Розв’язування задач. Підготовка до
контрольної роботи.
|
1
|
||
66
|
Контрольна робота №4
|
1
|
||
67
|
Захист навчальних проектів. (Орієнтовні теми навчальних проектів: Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів. Прості механізми у побутових пристроях. Біомеханіка людини. Використання енергії природних джерел.)
|
1
|
||
Резерв
|
3
|
Немає коментарів:
Дописати коментар