Коли діти почнуть вчити математику, або Хто винен, що діти не знають математики.
Найболючіше питання останніх місяців: потрібне чи не потрібне обов'язкове ЗНО з математики. Хто правий: ті, хто ратує "даєш усім математику!" чи ті, хто не менш голосно скандує "математика не для філологів!"? Бо і ті, і інші наводять аргументи на свою користь. Чи дійсно проблема у вчителях, які, як стверджує пан Лікарчук, не здатні мотивувати дітей? Де ж "собака порилась"?
Почну з того, що я вчитель математики з досвідом плюс не один рік працюю як репетитор (можете кидати в мене каміння). І, думаю, що колеги-математики зі мною погодяться, вже у 5 класі є КОЛОСАЛЬНІ проблеми у дітей на уроках математики. Особливо, якщо з певних причин з варіативної частини НП не змогли додати принаймні 1 годину до 4-х, передбачених програмою. Так-так, лише 4 години!!!!!! Але це вже другорядне, бо вчитель стикається з тим, що НАЙПЕРШЕ - ДІТИ НЕ ВМІЮТЬ ЧИТАТИ. Оооо, вони дуже добре складають букви у слова, і строчать текст, мов з кулемету. А от ЧИТАТИ не вміють😞. Менше 10% дітей здатні ЗРОЗУМІТИ прочитаний текст. От фактично на цьому моменті математика й скінчилася, не встигнув розпочатися 😢. Бо навіть для того, щоб правильно розв'язати приклад (про задачі ви вже зрозуміли, що можна і не говорити), треба знати ПРАВИЛО. А щоб правило вивчити, потрібно вміти РОЗУМІТИ текст.
Сьогодні у 6 класі 10 хвилин мусила витратити, щоб розібрати речення "Знайдіть число, 30% якого дорівнює 15". Діти бачили цифри: 30% і 15. Отже, потрібно знати 30% від 15! І ніяк інакше! Ми розбирали речення, як на українській мові: складне чи просте, де граматичні основи, як встановити питання... (добре, що мої діти закінчили школу лише 7 років тому😄). І лише тоді, коли ми робили речення на два простих і переставили їх місцями, діти зрозуміли, про що йде мова!!!!
То ж до тих пір, доки не буде змінена 1) програма ДНЗ, де на рівні вимог!!!! будуть визначені вправи на розвиток моторики дитини (в тому числі аплікація і малювання), вміння висловлювати власну думку, описувати те, що дитина бачить зв'язними реченнями.; 2) програма початкової школи, звідки викинуть усе зайве (не буду перераховувати усе те, про що й так пишуть усі вчителі - початківці), ДО ТИХ ПІР ДІТИ НЕ ЗНАТИМУТЬ МАТЕМАТИКИ! Так, будуть окремі унікуми чи ті діти, батьки яких розуміють важливість математичних навичок та знань, але масово ситуацію не змінить навіть обов'язкове ЗНО з математики. Підозрюю, що усе стане навіть гірше. Бо реакція суспільства вже проявилася в звинуваченнях вчителів в некомпетентності. І єдине, чим можуть на це відповісти вчителі, це звільнення. А, отже, катастрофа у викладанні математики з відповідними наслідками.
Тому не варто шукати винних, некомпетентних, крайніх серед "обслуговуючого персоналу" "освітянського Титаніка" тоді, коли айсберг СИСТЕМИ прямо по курсу.

Немає коментарів:
Дописати коментар