субота, 14 січня 2017 р.

Лист щодо Проекту Навчального плану для 10 - 11 класів:
Щодо проекту навчального плану для 10 - 11 класів:
1) У Проекті нечітко прописано, чи обирає навчальній заклад профіль один раз, чи має право змінювати його щороку, залежно від потреб учнів 10 класу. Тому пропоную змінити формулювання у п.3 Пояснювальної записки речення "Навчальний заклад самостійно формує той або інший профіль навчання за рахунок комбінації базових, профільних, вибірково-обов’язкових предметів, курсів за вибором (спецкурсів і факультативів), реалізованої у робочих навчальних планах певного профілю відповідно до освітніх потреб та інтересів учнів" на "Навчальній заклад самостійно формує профіль навчання відповідно до:1) заяв випускників 9 класу ; 2) наявності відповідних предметних кабінетів з атестаційною оцінкою "добре"; 3)наявності у навчальному закладі вчителів - предметників обраного профілю з атестаційною категорією не нижче І (першої); 4)профіль навчання формується щороку залежно від вищевказаних чинників. "
2) Яка ціль переслідується, коли на вивчення Захисту Вітчизни виділяється 1,5 год на тиждень? Адже навіть в СРСР на цей предмет виділялася лише 1 година. Україна готується нескінченно воювати? Пропоную  зменшити кількість годин на вивчення Захисту Вітчизни до 1 год на тиждень. Звільнені 0,5 год додати до варіативної частини.
3) Що входить до предмету "Людина та природа"? І що означає положення: " Навчальний предмет "Людина і Природа" у класах природничих профілів вивчається як двогодинний узагальнюючий курс в 11 класі"? 
4) Чому кількість профільних предметів обмежена двома, максимум трьома? Візьмемо для прикладу дві спеціальності: медик та інженерні спеціальності. Для медика профільними є П'ЯТЬ  предметів: біологія, хімія, фізика, інформатика та іноземна мова (якщо не вірите, подивіться навчальні плани  медуніверситетів). Три з них потрібні для вступу, і усі - для успішного навчання в ВНЗ. Для інженерів: математика, фізика, інформатика, креслення і іноземна. Знову П'ЯТЬ предметів, жоден з яких не можна вважати другорядним.  Крім того, Креслення навіть не закладене у цикл вибірково - обов'язкових предметів. Пропоную: 1)обмежити кількість профільних предметів 4 (чотирма);2) до предметів вибірково - обов'язкового циклу додати "Креслення".
5) Пропоную чітко прописати можливість розподілу на групи при вивченні профільних предметів, щоб кількість учнів у групі була від 12 до 20, а для вивчення ІТ технологій - від 10 до 14. 
6) За відсутності навчальних програм важко оцінити відповідність кількості годин вимогам, що будуть прописані у Програмах.
7) Додати пункт "Покласти на органи управління освітою контроль за реалізацією  прав учнів на здобуття повної загальної середньої освіти, для чого органи управління освітою повинні сприяти формуванню навчання різних профілів у межах району через цільовий обмін педагогами та учнями між підпорядкованими їм навчальними закладами."

Немає коментарів:

Дописати коментар